Si un professor que fa sempre les classes amb una presentació amb ordinador s’oblida la presentació, o no li funciona, potser té un problema en fer la classe; si no se l’oblida i li funciona bé, els que tenen el problema són els alumnes.
CENSURA DE LLIBRES
Fa 1 hora
5 comentaris:
Celebro que vagis en la direcció contrària, que en aquest cas dels ordinadors i tants casos més és la correcta. Vaig llegir fa temps que a França han dit que això dels ordinadors és una camama.
L'educació s'esdevé un negoci i, clar, després els teatres a mig omplir; pozuelos i tota la resta. Simplistes? NO m'ho sembla que siguem simplistes. A més a més, ens estimem l'ordinador! Si no llegeixen, l'ordinador motivarà... Ja! (en castellà). Ara que no em vinguin amb Umberco Eco i "apocalípticos e integrados" o era "o"?
Doncs parlant de noves tecnologies, he posat una bomba en potència en Facebook, però tu no ho pots veure a causa del caràcter d'intranet que té Facebook i com que tu no t'hi has apuntat. Però és que no m'he pogut estar, després de llegir el teu comentari (el que has deixat al meu blog) l'he posat a un post a Facebook i li he enviat a un munt de gent perquè el comenti si vol (Facebook contràriament als blogs tradicionals et dóna la possibilitat d'etiquetar els posts amb noms dels amics que vulguis i llavors aquests posts surten al seu perfil perquè els comentin si volen, i els poden veure i comentar els amics d'ells alhora, és aquella interactivitat tan brutal de Facebook. He posat el comentari sense demanar-te permís perquè he entès que no en calia perquè tu has fet el comentari en un mitjà públic com és el meu blog, no en un mitjà tancat "als socis" com és Facebook. Però després he pensat que si fan referència en algun comentari al teu, tu no tens ni la possibilitat de contestar-ho però ni tan sols de veure'l i això potser no és del tot correcte. Tanmateix ja l'he publicat fa una estona i ara quedaria molt lleig esborrar-ho perquè la gent es pensaria que faig trampa. Per qualsevol informació o queixa estic a la teva disposició.
Aquest tema m’atreu i no per tecno fília ni fòbia sinó perquè queda molt per dir i fer (per suposat), però sovint ens encisem en paràboles i la gran majoria de cops l’explicació més senzilla potser sigui la més coherent.
Per què continuem dient-li “Noves Tecnologies”?, Internet fa 40 anys, del seu Boom comercial 10. La meva rentadora es una Nova Tecnologia?... Per que cada any canvien de model.
Si tota tecnologia es portadora d’ideologia perquè a les escoles no hi han programes on es plantegi un aprenentatge crític de les tecnologies, no solament sobre l’ús d’ aparells.
Algú es planteja que al ciberespai, tot allò que es troba mitjançant Google es allò que existeix? Lo demés... matèria oscura?
Fomentar l’originalitat, parlar i pensar amb propietat. Això no es pot fer amb “cortar” y “pegar”.
L’atenció i l’escolta activa no son una recepta i posar l’accent en el PWP suposa reubicar l’indiferència.
Com dius al teu comentari Albert, tot esdevé un negoci. Però l’educació... i ara em poso romàntic, l’educació no, això es una altre cosa. L’escola es pot comprar i vendre, sempre ho ha estat als servei d’uns (Estat) o altres (església). Però la finalitat de l’educació es l’emancipació, clar, es opinable, però hi ha qui s’autoeduca.
Potser això ho dic des del meu petit Rousseau.
Bé, Jordi, ja em diràs com va respirant el personal. No cal que em demanis permis per a aquests temes. No sóc anti- facebook, simplement no tinc més temps per a dedicar. De moment. Si tu hi estàs, deu pagar la pena.
DE fet, Óscar i companys, no volia encetar un debat a favor o en contra de la tecnologia en sí, sinó posar l'accent en la manca de crítica que hi ha al darrera. L'educació segueix essent l'educació i els ordinadors no són la solució, sinó una eina. I volia destacar com s'abusa amb les transparències d'ordinador. Tothom vol passar-les (jo també en faig alguna, de tant en tant)i la caguen.
Publica un comentari a l'entrada