dijous, de març 24, 2011

És Artur Mas Felip V?

Llegeixo:
"En un documento publicado en 1996 por los servicios de estudios de la OCDE, Christian Morrison indicaba con una notable claridad y un cinismo cruel cómo los gobernantes tenían que hacerlo. Una vez examinadas algunas opciones irrealizables, el ideólogo de este organismo de reflexión estratégica del capitalismo mundial continuaba: " Después de esta descripción de medidas arriesgadas, se pueden aconsejar, por el contrario, numerosas medidas que no crean ninguna dificultad política, (...). Si se les disminuyen los gastos de funcionamiento a las escuelas y universidades, hay que procurar que no se disminuya la cantidad de servicio, aun a riesgo de que la calidad baje. Se pueden reducir, por ejemplo los créditos para el funcionamiento de las escuelas o las universidades pero sería peligroso restringir el número de alumnos matriculados. Las familias reaccionarán violentamente si no se matricula a sus hijos, pero no lo harán frente a una bajada gradual de la calidad de la enseñanza y la escuela puede progresiva y puntualmente obtener una contribución económica de las familias o suprimir alguna actividad. Esto se hace primero en una escuela luego en otra, pero no en la de al lado, de tal manera que se evita el descontento generalizado de la población.

"Mentrestant.... La Generalitat frena el control de qualitat de l’educació obligatòria. Mentre reduim els recursos per l'ensenyament públic sense que "se note el cuidado", la lluita contra el fracàs, programàtica de CIU, amb l'impuls de la política educativa que està fent el govern dels millors, no aconseguirà res efectiu, excepte amagar, pels mitjans que sigui, el fracàs escolar.
Espero que di això no estigui prohibit donat que està "prohibido hablar con la prensa". Un blog no és prensa. Dic jo.

3 comentaris:

Clidice ha dit...

M'agrada l'etiqueta "teoria del cranc".

Maspons ha dit...

Això és maquiavelisme del segle XXI!
Avui el Sostres es despatxa a gust contra el "govern dels millors".

Ara, perquè no diguin que ens fem la pilota, j et diré que penso que un bon ensanyament no té a veure massa amb "els recursos". Per aprendre no cal gaire més que un llibre, llibreta i un bon mestre, com tu:)

Evocacions ha dit...

Clídice, me n'alegro que t'agradi l'etiqueta "teoria del cranc". ës molt real!
Criteri, Maquiavel es va quedar curt perquè no va conèixer els temps que corren. El sostres sempre contra qui no el paga, possiblement per tal que el paguin (per callar). No em considero bon mestre, la veritat i sense modéstia. Em considero, així sí, un que ho intenta per sobre de tot (menys de la vida, clar)