dimecres, de febrer 16, 2011

Informàtica: ara sí ara no: política educativa de CIU


El podeu consultar a Nico Hirtt. Los tres ejes de la mercantilización escolar (I)
“A pesar de lo que piensan algunos, el verdadero interés de Internet, respecto al desarrollo de la enseñanza mercantil estriba menos en sus características multimedia que en su capacidad de difusión instantánea a escala planetaria, asociada a un coste marginal casi inexistente. Nada prueba que el libro y el vídeo sean menos eficaces que Internet desde el punto de vista pedagógico, salvo que este último aporta una incontestable dimensión de interactividad. Pero sobre todo, cada libro, cada cassette producida representa un coste de materia prima, de fabricación, de acondicionamiento, de embalaje, de expedición y de difusión que vienen a añadirse a los gastos invertidos en la realización del propio producto pedagógico y que aumentan proporcionalmente el riesgo financiero en caso de ventas escasas. En Internet, nada de eso: una vez puesto a punto el "sitio", su contenido puede ser vendido y revendido a escala mundial sin más gastos (salvo los gastos de las comunicaciones electrónicas, que son por cuenta del comprador) Internet permite así rentabilizar inversiones importantes en la concepción científica, pedagógica y multimedia de productos educativos. Pero esto implica también que, para ser plenamente rentable, el mercado debe ser mundial. Dos organismos internacionales (y varios grupos de presión privados) trabajan activamente en pro de esta "liberalización del mercado mundial de los servicios educativos": la Organización Mundial del Comercio y el Banco Mundial.”

Ja vaig dir això i això. I no estic sol: hi ha més gent que està contra l'ordinador a classe.

4 comentaris:

Brian ha dit...

Com que ja m'has enllaçat, no cal que hi afegeixi gaire cosa més...

Maspons ha dit...

Al contrari del Brian -em debia passar el post- jo m'hi afegeixo, i sino contra tanta pijada. A classe: més rigor,més llibres -reciclats millor- i menos tecnologia!

Psico_lògic ha dit...

Evo estic amb sense caure en adoctrinament...no és més important el fet del cost o mercantilitzar l'aula... el que hem fot és la hipocresia de la societat majoritaria....
Posar ordinadors a l'aula no és més que dotar als futurs operaris de la eina indispensable de segle XXI i normalitzar a tot nivell allò que pot ser no està a l'abast de les classes socials ....ejemmm


Tothom sap fer anar el facebook, pero no passa el mateix amb altres eines necessaries per l'industria...
Què és més important? la tècnica o l'autonomia intl·lactual?




P.d. No valoreu erros ortogràfics....no són hores...

Evocacions ha dit...

Els polítics de l'educació no tenen ni idea del que fan perquè prenen les decisions sense basar-se en cap estudi, només tenen present el "negoci" i, és clar, ara blanc i ara negre.