dilluns, de juny 22, 2009

Mentides i oximorons

Llegeixo en el llibre Els mestres dela República [Portell, Raimon I Marques, Salomó. (2006). Els mestres de la República. Badalona: Ara Llibres], la següent dedicatòria: "A tots aquells que han treballat, treballen i treballaran per una educació pública de qualitat". Una mentida i dos oximorons.
La mentida: "Els que treballaran en una educació pública".
Oximoron 1: Educació pública.
Oximoron 2: Pública de qualitat
El llibre, però, no és de ciencia-ficció, sinó d'història. I maco.
P.D. La gran notícia avui, a l'Insti, és que tindrem un dels professors que necessitem. Gran notícia. Globalització. Mercantilització.

3 comentaris:

Criteri ha dit...

Buscant la referencia del llibre de Toni Sala, Cròniques d'un professor de secundaria, he trobat això, que a part de genial és utílissim per saber de que parlen els mestres. Potser ja ho coneixies.
DICCIONARI LOGSE-CATALÀ
Diccionari educatiu.



Davant la complexitat que ha adquirit el vocabulari de l’àmbit de l’ensenyament des de la implantació de la LOGSE, aquest és un recull pensat per ajudar aquelles persones que, quan llegeixen alguna cosa sobre el tema, no entenen res (com resulta lògic i natural).



*

ADAPTACIÓ CURRICULAR: Donar llibres de primària als alumnes de secundària.
*

ADAPTACIÓ CURRICULAR INDIVIDUALITZADA: Donar llibres de primària als alumnes de secundària (però un de diferent a cada alumne).
*

ALUMNE A QUI EL PROFESSORAT NO HA SABUT MOTIVAR: Gandul. Mal estudiant. Brètol.
*

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT: Dedicar més estona als alumnes que no serveixen per estudiar que als que serveixen.
*

AVALUACIÓ INICIAL: Test de principi de curs que serveix perquè el professor constati que els alumnes no saben res.
*

AVALUACIÓ FORMATIVA: Exàmens parcials.
*

AVALUACIÓ SUMATIVA: Exàmens finals.
*

COMPETÈNCIA SOCIAL: Es diu que un alumne té “competència social” quan el noi o noia sap llegir, és prou ben educat i sap comptar el canvi que li tornen a les botigues.
*

COMPETÈNCIES BÀSIQUES: Saber fer la O amb un “canuto”.
*

CONSTRUCTIVISME: Secta fanàtica (i perillosa) que afirma que els nens i adolescents aprenen les coses sols i que propugna que el mestre o el professor, mentrestant, se’ls estigui mirant.
*

CRITERIS D’AVALUACIÓ: Llista de les coses que puntuen per a la nota.
*

CRÈDIT: Fragment d’assignatura que dura 30 hores.
*

CRÈDIT VARIABLE: Assignatura “maria”.
*

CRÈDIT DE SÍNTESI: 30 hores pasturant. La Síntesi del Descrèdit del Sistema Educatiu.
*

CURRÍCULUM: Programa. Pla d’estudis. (Però en llatí, que queda més guai.)
*

NIVELL EDUCATIU: Curs.
*

UNITAT DIDÀCTICA: Lliçó. Tema.
*

ACTIVITAT D’ENSENYAMENT-APRENENTATGE: Exercici.
*

DIVERSITAT: Conjunt d’alumnes justets i/o ganduls. També s’hi inclouen els brètols i els predelinqüents.
*

EIXOS TRANSVERSALS: Intentar que els alumnes no es droguin, no atropellin les iaies amb la moto i no tinguin relacions sexuals sense preservatiu.
*

Anònim ha dit...

no hi ha ha capigut tot. Esteve

Evocacions ha dit...

No el coneixia. Vaja, el coneixia,però no l’havia llegit. El llegiré, perquè, si més no, té sentit de l’humor. De vegades, però, s’ha utilitzat aquest sentit de l’humor per a defensar postures força retrògrades. Molta gent se’n reia de la LOGSE perquè tenia voluntat d’igualtat. Certament, va ser un desastre, però la culpa no és ni dels pedagogs, ni dels mestres, sinó d’una posada en escena ridícula. ÉS igual, avui toca revetlla! HI ha molts dies per a anar perfilant el pensament.