dimarts, de desembre 22, 2009

Admiració!

Fa un temps que parlo als meus alumnes sobre el Jorge Larrosa. Parlo d'ell com a filòsof, i com a pedagog; un pedagog poc pedagògic, poc o gens ortodox i, per tant, com un model de pedagog. Odio la pedagogia feta des del dogmatisme, la paraula tècnica, les noves tecnologies i el 2.0 i, al capdavall, la manca de crítica social i pedagògica. I estic feliç d'haver compartit algun cafè amb llet amb ell. Recordo que, quan fumava, fumava Ducados fins que un dia vaig passar-me al Nobel, que era el que fumava el Jorge. Quina manca de personalitat la meva! M'agrada perquè, en la seva vida diària, li passa el mateix que a mi.

En aquesta xerrada, feia afirmacions com les següents:
La paraula realitat és una paraula terriblement dogmàtica quan cau en mans dels realistes.
La realitat funciona, de vegades, com la coartada de tots els conformismes i de totes les renúncies.
Allò important no és si allò real és subjectiu o objectiu.
Dubtem, no de si som, sinó de si estem.
La qüestió no és dir què és allò real sinó què és vàlid com a real, perquè si no és vàlid ens hem de transformar


7 comentaris:

Aletheia ha dit...

A veure si coincideixo amb aquest home. El “conec” desde el documental de Joaquim Jordá “Mones com la Becky”, molt recomenable.
Que passis un Bon Nadal Albert.

Borjas el 1 ha dit...

Feliç Nadal

Criteri ha dit...

Cada proposta ocuparia planes d'estudi. La que em crida l'atenció és quan diu que la realitat pot ser objectiva o no. Jo diria que la realitat ÉS.

Criteri ha dit...

Bon Nadal!

Evocacions ha dit...

Bon Nadal, família!

&& ha dit...

Bona nit.
Arribo ací gràcies al bloc de Criteri, una mica per casualitat.

Val a dir que m'ha semblat molt interessant això que vostè diu sobre la realitat i els realistes.

Si em permet, li aniré fent alguna visita de tant en tant.

Salutacions (i bon Nadal)

Evocacions ha dit...

I tant, Jordi,tothom que vé de part d'en Criteri és més que benvingut.