dimarts, de desembre 01, 2009

Desconcert de l'educació? Desastre i ceguesa

Llegeixo que en un país africà, conegut gràcies a un futbolista ben famós, que jugava al Barça (és a dir, Camerun) als empleats del sistema educatiu no se’ls paga ni se’ls ascendeix en funció dels seus mèrits, sinó, exclusivament, per la decisió dels seus directors.
I no veig les diferències amb el nostre sistema educatiu. En aquest país africà, el director, almenys, coneix els seus professors i professores. Ja és un avenç. Al nostre país, a més a més, els directors i directores podran sancionar els mestres. I no és que em sembli malament, clar, però la pregunta és la següent: i qui sanciona al director? I qui sanciona al polític que possibilita una sanció injusta? Perquè, no ens enganyem, si no hi ha claredat, et podran sancionar quan generis problemes, és a dir, també quan plantegis resistència a la tirania, a la feina mal feta de cada dia. I així ens va! Ara, vosaltres, que sou treballadors normalets i que haureu de portar als vostres fills a l'escola pública, recolzeu aquestes mesures. I després aneu a queixar-vos de l'escassa qualitat de l'ensenyament. I culpeu els "funcionaris". Cecs, estem vertaderament cecs.
Els directors podran sancionar els mestres

6 comentaris:

Criteri ha dit...

Cecs i es contradiuen. Deien de colocar directors no ensenyants i ara no? Saps perquè?

Anònim ha dit...

Penso que no han canviat. Potser s'ha entès malament la notícia. El que volen són directors "professional", és a dir, amb una formació específica, però seguiran essent ensenyants. Potser amb més temps de reducció per a exercir el càrrec.
Evocacions

Noctas ha dit...

Ben vist crack, però em queda una pregunta ¿ quin és el col.lectiu més adequat per jutjar els mèrits del professor?...potser els alumnes? ...saludus

adria ha dit...

Hola Albert!!! Cada cop ens anem apropant més professionalment. Estic fent actualment una substitució d'un mes (ei...un mes sencer eh!) a un institut concertat de CFGS Serveis a la Comunitat. Dono les assignatures de Desenvolupament Cognitiu i Motor a Educació Infantil i Dinàmica del Joc a Integració Social. Espero que pugui posar en pràctica moltes de les coses que em vas ensenyar!!!!! Últimament crec que el que té menys importància a l'enseyament són els continguts que s'ensenyen i les matèries. No n'hi ha prou amb saber d'un tema per poder fer de bon professor. Comencem per despolititzar-ho tot, absolutament tot. També crec que 40 anys de Franquisme i nacional-catolicisme han fet molt de mal a un país ridícul i ple d'ignorància.

Jordi ha dit...

Ens donem compte de que el problema està en la base de tot: l'ensenyament. Si ja la forma d'ensenyar no és correcte, ja m'explicaràs com anirà el següent.

Salutacions d'un altre maresmenc!

Evocacions ha dit...

Ah, Noctas... Si jo ho sabés..... Jo penso que els alumnes són molt importtants, però no són el únics aue han de valorar. El que sí sé és que no podem dependre només d'un director...
Adrià, molt a prop, tens raó. El cognitiu el vaig fer el curs passat.. i això del joc és semblant a dinàmica de grups, que faig aquest any (i que és una festa). Efectivament, els continguts són només una part, però, ah, la vida, el món de la vida, les relacions.... Sí no som capços de fer bones persones, no farem bons professionals.... A mí, si m'agradaria assemblar-me a tu, fitipaldi. Quin treball final de curs vas fer, xaval...

Jordi, maresmenc... mola. ENs seguirem. Però no parlis només de futbol...